|
|
Geplaatst op 07-05-2012 om 21:48 uur |
KRALiiCE
Vip
Aantal posts: 2000
|
- Quote:
- Quote van KRALiiCE
uote uoteuote:je kiest er zelf voor hoofddoek te dragen,
niks is verplicht.
gewoon lekker doen wat jezelf prettiger vind
Je praat best onzin nou, 'niks is verplicht', raar he? het is WEL verplicht, ik weet niet of je ooit iets hebt meegekregen over de islam? + in ons geloof bestaat ' gewoon lekker doen wat jezelf prettiger vind ' niet.
O echt waar joh ? Maar als je hoofddoek hebt mag je doorgaan met jongens chillen. Relaties nemen, jongens op pingtoevoege, roken, schelden, makeup gebruiken, epileren, hakken dragen (zoals jij ook en de meeste het doen) want jeweetzelf meid. Kasini alan, ve ses cikartan ayakkabilari giyenler lanetlenmistir.
En nou stil met je praatjes over hoofddoek
1 ben kasimi almiyom, benimki anadandogma duzgun bebegim(l). 2 hoe goed ken jy my lieve ping vriendinnetje? 3 senin gibi stad sletje'si olmaktan iyidir deme 4 beni elestirecegine o kucucuk ama kucucuk olan BEYNiNi gelistir tammami? 5 hadi diyelim oke ik doe dit allemaal, ik heb alsnog een hoofddoek en jy niet babe, wauw ik ben jou een stapje voor, en zover ik zie hebben mensen myn reactie gequote, hadi simdi bide onlara saldirma cabalari goster bakalim seniseviyorum xx
intereseert me niet of je een stapje voor bent en dat mensen je quoten.
stad sletje? kom nou je kent me alleen via ping bir gun daha beni gercek hayatta gormeden burda angirma . Je hoeft niet zo heilig te doen omdat je een hoofddoek draagt of niet. als ik me achterste en bovenste plekken bedek behalve me hoofd is dat ook voldoende voor een deel. en hier bij staan we kiet
Hoofddoek en lekker strak aankleden + hakken dr bij is net zoiets als voor een deel plekken bedekken en geen hoofddoek dragen
Hahahahaahahahahaha gercer hayatta gormeden angirma diyene bak, ben baslatmadim. Nerden bilion strak hakken dida. Hahaha staan we kiet ja? Ik bedek en me hoofd en me achterste en me bovenste snotneus buyude gel doei.
|
|
|
Geplaatst op 09-05-2012 om 13:47 uur |
AANGEMELD
Vip
Aantal posts: 370
|
- Quote:
- Quote van KRALiiCE
uote van YEGANE :Even voor de mensen die zeggen: 'In plaats van dat ik hoofddoek om ga doen, maar toch zonden pleeg, doe ik die hoofddoek toch liever niet om en wacht totdat ik er klaar voor ben'
Quote van YEGANE :Ik heb hier niet echt een bepaalde mening bij, maar je kunt het vanuit verschillende perspectieven bekijken.
Het feit hierbij is sowieso dat het absoluut niet toegestaan is in ons geloof. Noch voor hoofddoekdragers, noch voor niet-hoofddoekdragers. Vandaar dat ik de topictitel een beetje bevooroordeeld vind.
Je kunt namelijk ook zeggen, dat een hoofddoekdrager die ook leggings draagt, toch wel van één kant een stapje voor is op anderen. Zij draag in ieder geval een hoofddoek, en heeft dan als het ware 1 zonde minder dan een meisje die geen hoofddoek draagt.
Maar daarnaast kan je natuurlijk weer zeggen dat een moslima mét hoofddoek, als het ware een soort symbool is voor de Islam en de Islam representeert aan niet-moslims. Dus zou zij het goede voorbeeld moeten geven. Maar ook daarvoor kan je zo'n meisje niet voor beoordelen, aangezien het in ons geloof toch wel ieder voor zich is wat betreft zondes. Dus wat zo'n hoofddoekdraagster doet, dat gaat helemaal niemand aan. De enige die voor haar zondes zal moeten boeten, is zijzelf. Niet iemand anders.
En ja, het is zo dat als je een hoofddoek gaat dragen, je je kledingstijl toch wel moet aanpassen. Dat is een terechte uitspraak. Maar daarbij moet wel beseft worden, dat ook zo'n meisje nog steeds precies hetzelfde is als andere moslima's zonder hoofddoek. Een hoofddoek op haar hoofd maakt haar niet verschillend dan andere moslima's zonder hoofddoek. Of nog beter, die hoofddoekdraagster heeft zelfs 1 zonde minder, omdat ze op z'n minst 1 van de verplichtingen in ons geloof nakomt, in tegendeel met een niet-hoofddoekdraagster.
Al met al is het dus zo dat het sowieso niet is toegestaan, ook niet voor niet-hoofddoekdragers.
Zelf ben ik ook van mening dat het absoluut verkeerd is, hoe "modern" de samenleving waarin je woont ook is. Je leeft niet voor het hier & nu, maar voor het hiernamaals.
Heel verslag, maar moest het toch ff kwijt.
Dit hoorde trouwens bij dat ene topic over skinnyjeans&hoofddoek, maar vond 't ook geschikt voor dit topic. Belki okuyanlarin akli basina gelir de biraz, tabi anlarlarsa, ve bos bos konusmazlar
|